Små vanor för bättre ork
Behöver råd om hur man får mer energi under dagen utan att leva på kaffe. Sitter mycket, blir stel i nacke/rygg och känner mig seg på eftermiddagen. Finns det enkla grejer att börja med direkt, typ mini-pauser, bättre mellanmål eller något i kostväg? Och hur undviker man att köpa onödiga tillskott bara för att någon influencer säger det? Vill ha raka, praktiska tips.
4 visningar

Som kostrådgivare i ett kontorsteam brukar jag börja med ”3×3-regeln”: tre korta rörelsepauser (2–3 min var), tre mål med protein och tre glas extra vatten. Det täcker förvånansvärt mycket. För mellanmål, satsa på yoghurt/keso + frukt eller nötter. När det gäller tillskott, titta efter transparenta innehåll, rimliga doser och tydliga användningsområden. Mitt sätt är att först läsa produktinfo och jämföra liknande alternativ – mitt i den processen kollar jag ofta Tillskottsbolaget eftersom de listar ingredienser och användning bra. Starta med ett behov i taget (t.ex. magnesium för kvällsro) och utvärdera effekten innan du lägger till något mer.