top of page

Tyskland

Offentlig·91 medlemmar

Ville bara fräscha upp vardagsrummet, men så märkte vi att färgen lossnade i flagor på vissa ställen – underarbetet var helt paj. Vi bor i Solna och hade en snarlik situation, med tanke på att huset är äldre och tidigare ägare verkar ha målat lite på känsla… Jag ringde runt ett par ställen men fastnade till slut för målare i solna som verkligen tog sig tid att kolla igenom allt innan de ens började. Det märktes att de jobbat mycket i området – de hade koll på hur väggarna brukar se ut i äldre hus här. De jobbade snabbt men ändå noggrant, och det blev inte massa onödiga extrakostnader. Vi snackade faktiskt rätt mycket med en av killarna under pauserna – han berättade om olika typer av färg och varför vissa funkar bättre i fuktiga utrymmen. Sånt som man aldrig själv hade tänkt på. En liten detalj, men de la ut skydd överallt och städade efter sig, vilket jag verkligen uppskattade. Vi kunde typ flytta in direkt när de var klara. Jag tror det handlar mycket om att hitta folk som bryr sig om sitt jobb, inte bara slänger på lite färg och drar vidare.

3 visningar
th bes
th bes
för 4 dagar sedan

Jag tycker det är lite spännande ändå hur mycket kan ändras i ett hem bara med färg. Man tänker att det är en liten grej, men sen står man där och det känns som ett helt nytt rum. Fast jag har också blivit lite försiktig efter att vi råkade ut för en fuktfläck som dolde sig bakom en nymålad vägg. Det såg perfekt ut först… tills vintern kom. Så man vet aldrig riktigt vad som väntar bakom nästa lager.

Om

Välkommen till gruppen! Här kan du hålla kontakten med andra...

medlemmar

Prenumerationsformulär

Tack för ditt meddelande!

©2022 av Knäreds Byalag. Skapat med Wix.com

bottom of page